mandag den 27. marts 2017

Sommertid - Havetid - Kreativitet i haven.

Forstår ikke helt at min hjerne ikke samarbejder med min krop :O)
I mit hoved er jeg stadig 40 år når jeg går igang med forårs arbejdet i haven, men når dagen er omme og der er blevet knoklet godt igennem så fortæller min krop mig at det er helt rigtig at jeg lige er blevet 65 :O)
I de her skønne forårsdage bliver der lagt nogle kræfter ude i vores skønne gamle have, men der bliver også tid til leg og kreativitet.
De gamle jernkrukker her er igang med at blive til en skulptur (det kan man vel altid kalde det hvis de bliver stablet lidt ovenpå hinanden:O) 


I det vi kalder Den vilde have, har vi pillet et gammelt pileflet hegn op og nu er der sået blandede blomster rundt om det gamle fyrtræ. Nu håber jeg bare på at der er lys nok til at det kan blomstre:)


Vi er igang med at lave en ny urtehave, den skal ikke være så stor men ligge lidt tættere på huset og så har vi gang i et spændende halm projekt. Vi er plaget af dræbersnegle og har svært ved at have vores salat og et par andre ting i fred så nu skal vi afprøve om det er rigtig at sneglene ikke kan lide at kravle i byg halm.


Drivhuset har også fået en omgang, egentlig burde heste møjet være gravet ned i efteråret, men det går ikke altid som man gerne vil, så nu er det blevet gravet langt ned og så kommer der jord ovenpå. Håber det giver noget godt til tomater og agurker når den tid kommer. 
Tulipaner i kasser, salat og andre frø ting er godt igang, der er kommer nyt flis på gangarealet og der bliver også tid til en slapper og en kop kaffe der midt i alt rodet og arbejdet:)


Der er efterhånden også masser af blomster i haven, men mere om det senere, nu venter der atter en dejlig havedag forude.


Husk at vores have med alle sine små rum og gamle træer er åben den 29 og 30 april hvor vi også har Forårsudstilling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar